Labioplastyka

Labioplastyka jest chirurgicznym zabiegiem korygującym niedoskonałości warg sromowych poprzez ich zmniejszenie i/lub przekształcenie. Komu i w czym może pomóc taki zabieg ?

Wskazania do zabiegu obejmują kobiety, które cierpią z powodu zbyt dużych, nieregularnych czy asymetrycznych warg sromowych. Chodzi nie tylko o estetykę ich wyglądu ale także o utrudnienia funkcjonowania. Zbyt duże bądź nieregularne wargi sromowe są częstą przyczyną zażenowania podczas interakcji seksualnych, powodują że kobiety nie czują się komfortowo w strojach kąpielowych czy innych obcisłych ubraniach. Wiele z niech doświadcza bólu bądź podrażnień, częściej występują u nich wysypki czy infekcje grzybicze.

Labioplastykę wykonuje się pod znieczuleniem miejscowym, czasami w celu zmniejszenia niepokoju podaje się także środki uspokajające. Sam zabieg może potrwać ok. 40 minut. Bywa, że jest łączony z innymi zabiegami np. waginoplastyką.

labioplastyka

Po zabiegu większość pacjentek odczuwa pewien dyskomfort, może wystąpić obrzęk i zasinienie, wszystko to może potrwać od kilku do kilkunastu dni. Do zwykłych codziennych aktywności czy lekkiej pracy można powrócić w ciągu kilku dni, natomiast przez najbliższe 4 do 6 tygodni należy powstrzymać się od współżycia, jazdy na rowerze czy podnoszenia dużych ciężarów.

Labioplastykę uważa się za niewielki i stosunkowo bezpieczny zabieg chirurgiczny. Obecnie, w większości klinik przeprowadza się go za pomocą lasera, którego użycie zwiększa precyzję i bezpieczeństwo operacji jednocześnie skracając czas potrzebny na pełne wygojenie ran pooperacyjnych.

Incoming search terms:

• labioplastyka
  • zabieg zmniejszenia warg sromowych