Operacja nosa

Operacja plastyczna nosa jest jednym z najbardziej popularnych zabiegów medycyny estetycznej. Dla osób niezadowolonych z rozmiaru czy kształtu swojego nosa, korekta nosa jest idealnym rozwiązaniem. Z racji tego, że nos znajduje się w centrum twarzy, zmiana jego rozmiaru czy kształtu, przyczynia się w dużej mierze do zmiany wyglądu pacjenta. Dobrze wykwalifikowany chirurg plastyczny jest w stanie znacznie poprawić estetykę twarzy, co pomaga pacjentowi cieszyć się nowo odkrytą pewnością siebie. Jeśli rozważasz możliwość poddania się temu zabiegowi, jest kilka kwestii, które należy wziąć pod uwagę.

Czym jest plastyka korekcyjna nosa?

rezultat korekty nosa

Jest to zabieg korygujący kształt lub rozmiar nosa. Większość tych operacji wykonuje się z powodów estetycznych, jednak operację nosa przeprowadza się także w celu korekcji skrzywienia przegrody nosa, które jest przyczyną trudności w oddychaniu. Korekta nosa nosa trwa 1-2 godziny. W tym czasie chirurg dokonuje naprawy szkieletu chrzęstnego i kostnego nosa dla uzyskania zamierzonego efektu. Są dwa rodzaje zabiegu : otwarty i zamknięty. Otwarta korekcja nosa wymaga cięcia na słupku nosa, co daje chirurgowi łatwiejszy dostęp do tkanki nosa. Natomiast podczas zamkniętej korekcji nosa wszystkie cięcia są wykonane wewnątrz nosa. Cięcie wykonywane jest odpowiednio do wskazań operacyjnych.

Czy możesz poddać się operacji plastycznej nosa?

Korekta nosa jest zabiegiem popularnym zarówno wśród mężczyzn jak i kobiet. Zabieg można wykonać u osób pełnoletnich, kiedy zakończony jest rozwój szkieletu kostnego. Osoby niezadowolone z swojego wyglądu o cechach etnicznych, także mogą poddać się korekcji nosa. Potencjalny kandydat musi cieszyć się dobrym zdrowiem, istotne jest również by miał realistyczne oczekiwania co do efektów operacji. Należy przedstawić swoje potrzeby i oczekiwania, oraz upewnić się czy takie rezultaty mogą być osiągnięte.

Ryzyko związane z zabiegiem

Tak jak przy każdym zabiegu, tak i w przypadku korekty nosa są pewne zagrożenia. Możliwe efekty uboczne plastyki korekcyjnej nosa to krwawienie, infekcja, reakcja na leki czy znieczulenie. Ponadto, pękające naczynia krwionośne mogą doprowadzić do krost i małych blizn  w dolnej części nosa. Istnieje także ryzyko niezadowolenia z efektów operacji. W tym przypadku, ponowna korekta może być przeprowadzona. Wybór wykwalifikowanego chirurga zmniejszy ryzyko powikłań.

Jakich efektów mogę oczekiwać?

Tuż po operacji można zauważyć poprawę, jednak ostateczny wynik operacji kosmetycznej nosa uzyskuje się po upływie około roku. Po ustąpieniu obrzęku, pacjent jest w stanie wyobrazić sobie osiągnięty rezultat. Następujące zmiany w późniejszym czasie są także zależne od leczenia pooperacyjnego przeprowadzonego przez chirurga plastycznego. Nawet wtedy, drobne zmiany w strukturze nosa, chociażby kilkumilimetrowe, mogą przynieść miłe dla oka rezultaty. Blizny po zabiegu są minimalne, a w przypadku zamkniętej korekcji nosa, są ograniczone tylko do wewnętrznej części nosa. Dla osiągnięcia najlepszych efektów leczenia pooperacyjnego, stosowanie się do zaleceń lekarza jest niezwykle ważne.

Zainteresowana/ny zabiegiem korekty nosa ? Zajrzyj na strony profesjonalistów wykonujących takie zabiegi :

Incoming search terms:

• czym sie rozni operacja plastyczna od kosmetycznej
  • efekty uboczne operacji nosa
  • operacja nosa
  • operacja nosa wroclaw