Zmniejszenie piersi

Zbyt duże, nadmiernie rozwinięte piersi to nie tylko problem estetyczny, duże i ciężkie piersi przyczyniają się do powstawania wielu problemów zdrowotnych. Nadmierne obciążenie kręgosłupa i pleców jest przyczyną bólów w okolicach kręgosłupa szyjnego, ramion i kończyn górnych. Zmniejszenie piersi to operacja podczas której  usuwa się nadmiar tkanki piersi, tłuszcz i skórę.

W wyniku zabiegu piersi zostają zmniejszone i przekształcone a brodawki wraz z otoczkami podniesione na właściwe miejsce. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym (pacjentka śpi nic nie czując). Operacja trwa 2-3 godziny. Usunięcie nadmiary tkanki piersiowej przeprowadza się poprzez nacięcie wokół otoczki brodawki i dalej w dół piersi i wzdłuż fałdu skórnego pod piersią. Po usunięciu nadmiarów uwypukla się piersi i przenosi kompleks brodawka – otoczka brodawki. Na koniec operacji piersi przykrywane są jałowym opatrunkiem. Po kilku dniach jest on zastępowany specjalnym chirurgicznym biustonoszem a po ok. 2 tygodniach można zacząć używać zwykłego sztywnego biustonosza.

zmniejszenie1

Samo gojenie się ran to proces dość powolny i bardzo zindywidualizowany. W pierwszym okresie po operacji mogą wystąpić obrzęki które utrzymują się do kilku tygodni. Pacjentka może wrócić do pracy po ok. 1-2 tygodniach, jednak ze sportem czy ciężkim wysiłkiem fizycznym trzeba będzie poczekać min. 4 – 5 tygodni.

Więcej informacji o zabiegu zmniejszania piersi znajdziesz na stronie kliniki: http://www.chplast.com.pl/zabiegi/operacje-plastyczne-piersi